Bouwen aan
Heijmans.nl
Van stenenstapelaar
naar innovatieve bouwer
Heijmans bouwt aan de contouren van morgen. Het beursgenoteerde bedrijf heeft zichzelf als missie gesteld om een voortrekkersrol te vervullen in het slimmer en efficiënter maken van de bouw. De sterk redactionele corporate website Heijmans.nl geeft vorm aan deze ambitie.
Onze opdrachtgever:
Heijmans
Onze bijdrage:
Strategie, content, redactie, social
Ons resultaat:
Krachtige online positionering met duidelijke signatuur
Eén publicatieplatform
42 bestaande losse websites zijn gebundeld tot één corporate website. Een continu publicatieplatform dat helder is opgebouwd rond drie pijlers: projecten, expertises en verhalen. Een podium voor medewerkers om hun toegepaste kennis te delen.
Redactionele werkwijze
Van traditionele communicatieafdeling naar een social minded redactieformule. Heijmans bewijst dat B2B niet saai hoeft te zijn. Wekelijks worden agenda en voortgang gezamenlijk besproken. Om de twee weken vormt de homepage een nieuwe editie met verhalen rond één actueel thema, project of innovatie.
Verhalenformats geven grip
Zeven inhoudelijke verhalenformats geven redactioneel houvast, verleiden tot lezen en zetten aan tot doorvertellen. Inhoud en creativiteit gaan daarbij hand in hand.
Ieder kanaal bespelen
Een goed verhaal krijgt een groot publiek dankzij een ijzersterke en datagedreven social strategie. Timing, tone of voice, kanaalkeuze. Alles tot in de puntjes verzorgd.
“Alle lof van de jury om de doelstelling, het veranderen van de beeldvorming, ruimschoots te realiseren. Bovendien heeft de corporate site echt een verandering gebracht binnen de organisatie.”
– Juryrapport Dutch Interactive Awards 2015
Weg uit het grijze midden
De online verhalen geven Heijmans kleur en fungeren als aanjager voor verandering in positionering en organisatie. Samen met de online redactiestructuur ligt er een stevig fundament voor de toekomst.
Bekijk:
Heijmans.nl
Samen met:
Fabrique
Aad Goudappel
Meer weten over onze aanpak?
Bel of mail Gijs van den Broek