Selecteer een pagina

Twee mannen,

één doel

Het verhaal achter

de Redactiegasten

De digitale kaassoufflé. Hij bestaat. Vaak afgekoeld, ingezakt. Servetje van de zaak eromheen. Maar niemand heeft er echt trek in. Wie durft het hardop tegen de kok te zeggen?

Wij, de Redactiegasten.

Twee mannen, één doel: online communicatie voor inzakken behoeden. Wij verstaan de kunst om online platforms krachtig te laten rijzen. De awards die we winnen, onderstrepen dat. Wij vertellen je graag over onze aanpak. Zachtjes maar met overtuiging. Souffleren. Zijn we goed in.

Gijs van den Broek
Sander Willems

After the afterparty

Veel websites missen blijvende zeggingskracht. Spijtig, want vaak begon het zo opgewekt. Na de lancering moest er zelfs extra gestofzuigd worden. Overal confetti. De Redactiegasten hebben een wetmatigheid ontdekt. Aanvankelijk klautert online bezoek naar feestelijke hoogtes. Maar al snel zakt het naar laaglandlevels. Die vervlakking heeft een oorzaak. Na overdracht van de website, blijkt het toch moeilijker vol te houden dan gedacht. Het ontbreekt aan redactionele afspraken, bewezen formats en een lange adem. Vooral dat laatste is onmisbaar. The party begins after the afterparty.

De bewegingmakers

Telkens weer horen we het van opdrachtgevers: als de Redactiegasten binnenkomen, gebeurt er iets. Mocht je last van tropofobie hebben – de angst voor verandering – dan kun je ons beter niet in huis halen. Maar wil je beweging in je online communicatie, dan verbazen we je graag. Met een nuchtere analyse, doordachte strategie en sterke content.

Zo zorgen wij voor online beweging:

#1. Van los zand naar samenhang

Online communicatie verlangt een spartaanse aanpak. Klinkt afschrikwekkend, maar de praktijk is vrolijker. In samenspel met de opdrachtgever zetten we een klein en wendbaar redactieteam op. Inclusief verhalenformats, jaarplan, budget. We maken inhoudelijke (journalistieke) keuzes en strakke planningen. Eén oogmerk: online communicatie die binnenkomt.

#2. Van opvullen naar opvallen

Online platforms kun je vullen met letter- en pixelpur. Goedkoop, zonder hinderlijke ambitie. De Redactiegasten creëren het tegendeel. Geen pur maar inhoud. Sterke formats. Opvallende content die delenswaardig is. Creatieve invalshoeken en uitwerking. Zo maken we online communicatie vitaal. Van ‘leuk’ naar relevant.

Een sterk voorbeeld van creatieve én relevante content is het artikel ‘Zoek de verschillen: van ontwerp naar realiteit‘. Daarbij worden ontwerpen van het Nationaal Militair Museum vergeleken met de werkelijkheid. In hoeverre maak je waar wat je belooft?

#3. Van vast naar vlot

Samen met de eigen organisatie trekken we de online communicatie vlot. Maar we blijven niet eeuwig. Don’t panic: we leren hoe je voorkomt dat de boel (weer) vastloopt. We maken de klant eerst intrinsiek beter. Daarna staan we klaar voor een volgende stap. Samen houden we de lat hoog.

#4. Van sprint naar marathon

Zet het confettikanon nog even terug in de kast. Contentmarketing en storytelling vereisen namelijk een lange adem. Wij werken volgens de formule: denken + doen + volhouden. Het geheel is meer dan de som der delen.

Zullen we?

Sterke online communicatie is een halszaak. A strategic need, anagram van Redactiegasten. Gelukkig groeit dat besef snel in Nederland. Wij werken rechtstreeks voor bedrijven en organisaties. Maar ook voor creatieve bureaus. Zullen we?

Illustratie:
Robin Nas

Lees ook:
Het artikel op Marketingfacts over onze werkwijze

Deel dit verhaal

Meer weten over onze aanpak?
Bel of mail Gijs van den Broek

Volgende verhaal

Bouwen aan Heijmans.nl

Van stenenstapelaar naar innovatieve bouwer