Jouw Licht
op 040
Samen aan de slag
met slim licht
Hoe kan licht de leefbaarheid in de stad verbeteren? Dat is het vertrekpunt van het project ‘Jouw licht op 040’. Samen met inwoners, bedrijfsleven, overheid en kennisinstellingen worden innovatieve (licht)oplossingen ontwikkeld én toegepast. Vijf proeftuinen verspreid over Eindhoven vormen zo een open lichtlaboratorium.
Onze opdrachtgever:
Philips Lighting/Heijmans
Onze bijdrage:
Branding, strategie, content
Ons resultaat:
Online verhalenplatform in twee maanden
Feel the vibes
De 3 vibes in het logo sluiten naadloos aan op het beeldmerk van de Gemeente Eindhoven. We bedachten de naam, de huisstijl, het logo en de pay-off. Jouw Licht op 040: samen aan de slag met slim licht.
Voor bewoners
Bewoners aanspreken en ze betrekken bij het project. Dat is het belangrijkste doel van alle online communicatie. De website is er voor de inwoners en gebruikers van de proefgebieden. Met échte verhalen en discussie over relevante onderwerpen.
Verhalenformats
Goed gekozen verhalenformats en tools zorgen voor redactionele structuur. Zo beantwoordt ‘dr. Light’ alle vragen over lichtoplossingen en geeft ‘Het idee van…’ de bewoners zelf een podium. Bye bye saaie updates.
Online platform
De website is het verzamelpunt voor alle informatie over alle proefgebieden. Met filters selecteer je specifieke gebieden of verhalenformats. En via de split kaartnavigatie zie je razendsnel wat er bij jou in de wijk speelt.
Kikkers bijeen
Jouw Licht is pionieren. Ook vanwege de complexe projectorganisatie. Met aan tafel: Philips, Heijmans, TU/e, gemeente Eindhoven, bewoners en bedrijven. De Redactiegasten brengen online beweging en helpen om alle kikkers in de kruiwagen te houden.
Meer weten over onze aanpak?
Bel of mail Gijs van den Broek