Selecteer een pagina

Dát maakt

Van Wanrooij

Verhalen geven

smoel en structuur

Van Wanrooij wil mensen binden aan het bedrijf. Van kopers van huizen, opdrachtgevers, medewerkers tot nieuw talent. Om dat te bereiken, moet je jezelf laten kennen. Vertellen hoe je zaken aanpakt. Met verhalen geven we smoel en structuur aan de communicatie van dit familiebedrijf.

Onze opdrachtgever:
Van Wanrooij
Bouw & Ontwikkeling

Onze bijdrage:
Contentcreatie, redactie, creativiteit

Ons resultaat:
Strategie, stories, jaarboek

Jouw Licht op 040 responsive devices

Strategie: smoel en structuur

Van Wanrooij communiceerde tot voorheen vooral in stenen en artist impressions. Met een nieuwe, compacte communicatiestrategie geven we op basis van storytelling smoel en structuur aan alle communicatie. Met duidelijke thema’s, gedreven op inhoud en met eigen mensen en klanten aan het woord.

Dát maakt Van Wanrooij…

Dat begint met een sterk corporate profiel. De werkwijze en de cultuur zijn niet te vangen in één woord. Daarom kiezen we voor een flexibele insteek waarbij een inhoudelijke claim telkens wordt afgesloten met ‘Dát maakt Van Wanrooij..’. Dit is de kapstok voor alle communicatie.

Voor het jaarboek interviewden we tientallen mensen waaronder de directie.

Ieder verhaal verdient sprekend beeld; fotografie, infographics of zoals hier met illustraties op maat.

Jaarboeken

Traditiegetrouw brengt Van Wanrooij in december een Jaarboek uit. Een perfect moment om vaste klanten en relaties te laten zien hoe Van Wanrooij de zaken aanpakt. Als eindredacteur bedenken we het centrale thema, de insteek van de verhalen en het visuele concept voor meerdere jaarboeken. Ook de contentcreatie is volledig bij ons belegd.

Redactionele werkwijze

We brengen structuur door te werken met een vaste contentplanning en met vaste partners voor de creatie van content. Met daarbij de website en het Jaarboek als communicatief middelpunt. Voor ieder verhaal maken we unieke social content. Zo halen we maximaal rendement uit het beschikbare budget.

Spijker op z’n kop

Om het timmerteam te versterken bedachten we een social campagne op facebook en Instagram: De spijker op z’n kop. Huidige timmerteams krijgen stellingen voorgelegd. Herkent de kandidaat zich in de antwoorden? Dan is met één appje een kop koffie drinken geregeld. Dát maakt solliciteren bij Van Wanrooij een makkie.

Bijzonder:
Langdurige betrokkenheid bij contentcreatie

Deel dit verhaal

Meer weten over onze aanpak?
Bel of mail Gijs van den Broek

Volgende verhaal

Greenville Utrecht

Structuur in contentcreatie